duminică, 20 mai 2007

Intîmplări foarte adevărate

"Agentul secret"

Azi dimineaţă, pe cînd stăteam cu familia la micul dejun, am avut parte de o vizită surpriză: bunicul meu. Nu mai trecuse de mult pe la noi şi mai ales dimineaţă pe la ora 9. Bunicul e un bărbat pe la 70 şi ceva de ani, care pentru vîrsta lui se ţine încă destul de bine.
-Ce faci? l-am întrebat. Cum de ai venit pe la noi?
-Am fost şi am votat şi am zis să trec şi pe la voi, mi-a răspuns şi s-a asezat pe un scaun lîngă mine.
"Uite, domnule, un exemplu de cetăţean model al ţării" mi-am zis în sine-mi şi am continuat să-l descos. Erau anumite fapte care nu se potriveau, faptul că bunicul nu prea ştie să citească sau altfel spus citeşte foarte foarte greu şi faptul că nu prea îl interesează evenimentele politice.
-Şi cu cine ai votat?
-Nu-ţi spun. Votul e secret, mi-a răspuns cu răutate.
-Dar ai votat bine?
-Foarte bine.
După această replică s-a uitat la mine aşa, foarte satisfăcut şi încrezător că făcuse într-adevăr o alegere corectă.
-De unde ştii, că doar tu nu ştii să citeşti, de unde ştii pentru ce ai votat?
-Ştiu, mi-a spus un agent secret.
Deodată toată povestea luase o altă întorsătură. Ce agent secret? Ce i-a spus?
-Inainte să intru în sala de vot, s-a apropiat de mine un domn îmbrăcat la costum şi cravată şi mi-a arătat o legitimaţie şi mi-a spus că e agent secret. A spus că pentru binele ţării trebuie să pun ştampila în partea de jos a paginii. Acum înţelegi de ce sînt sigur că am votat bine. Şi cînd am plecat, m-a întrebat ce am făcut şi mi-a dat şi 20.000 lei să beau o bere bună.

Alte comentarii cred că sînt de prisos.

Niciun comentariu: